نرم‌افزار مدیریت حمل و نقل بین المللی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فهرست مطالب

رشد استفاده از اینترنت و تکنولوژی‌های جدید، باعث شده تا امروزه، صنایع و سازمان‌های مختلف، به استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و سفارشی روی آورده و به راحتی فرآیندهای کسب‌و‌کار خود را انجام دهند. حمل و نقل بین المللی یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین فعالیت‌های تجاری شامل هماهنگی، اجرا، کنترل و نظارت بر جابجایی کالا از یک کشور به کشور دیگر با استفاده از حمل‌کنندگان مختلف است که شرکت‌های حمل و نقل بین المللی بازیگر اصلی آن هستند. استفاده از یک نرم‌افزار تخصصی در حوزه حمل و نقل بین المللی که مطابق نیازهای این صنعت طراحی شده باشد، باعث صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری شده و دستاوردهای چشمگیری را برای سازمان‌ها به ارمغان خواهد آورد.

کارکنان و کارمندان سازمان‌ها و شرکت‌های حمل و نقل بین المللی، روزانه مدت زمان زیادی را صرف انجام فرآیندها، جستجو اطلاعات، اسناد و تهیه گزارشات سازمانی می‌کنند تا بتوانند وظایف شغلی خود را به بهترین شکل انجام دهند. مدیران شرکت‌های حمل و نقل بین المللی نیز می بایست عملکرد خود را به صورت مداوم ارزیابی و بهبود بخشند تا بتوانند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده، با شرایط بازار و نیازهای مشتریان تطبیق داده و خدمات جدید و ابتکاری را ارائه دهند.

امروزه با توجه به گسترش فضای رقابتی میان بازارها و با در نظر گرفتن حجم اطلاعات موجود و نیاز به سرعت عمل بالا، شرکت‌های حمل و نقل می‌بایست فرآیندهای استراتژیک و عملیاتی خود را به صورت کارآمد و رقابت پذیر، برنامه ریزی، طراحی و پیاده‌سازی کنند تا مدیران آن‌ها بتوانند با دسترسی آسان به گزارشات و اطلاعات لحظه‌ای و دقیق، بهترین تصمیم را برای دستیابی به اهداف سازمان اتخاذ کنند.

برخی از مزایای استفاده از نرم‌افزار حمل و نقل بین المللی عبارتند از:

    • امنیت کامل اطلاعات سازمان
    • صرفه جویی در وقت و هزینه
    • افزایش بهره‌وری و عملکرد کارکنان
    • افزایش کیفیت تصمیم گیری مدیران
    • جلوگیری از وقوع خسارات و کاهش خطای انسانی
    • مدیریت فرآیندهای مالی، عملیاتی، بازرگانی و فروش

یک نرم‌افزار حمل و نقل بین المللی شامل سیستم‌ها و زیرسسیتم‌های مختلفی است که هر یک از آن‌ها به انجام یک عمل خاص در زنجیره تأمین شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کمک می‌کند. سیستم‌های رایج در یک نرم‌افزار مدیریت حمل و نقل بین المللی شامل سیستم عملیاتی، سیستم مجوز‌ها، اسناد و گواهینامه‌ها، سیستم ارتباط با مشتریان، سیستم گزارشات و سیستم مالی و اداری می‌باشد.

سیستم عملیاتی:

این سیستم به شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کمک می‌کند تا فرآیندهای عملیاتی خود (نظیر: بازاریابی، تعرفه‌گذاری، رزرواسیون، پیگیری، تحویل، پروفرما، صورتحساب، پیش فاکتور، تاییدیه پذیرش كالا، تاییدیه تحویل کالا، تاییدیه پذیرش كالا در مبدا/ مقصد و غیره) را به راحتی مدیریت کنند.

سیستم مجوزها، اسناد و گواهینامه‌ها:

این سیستم به شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کمک می‌کند تا گزارشات، اسناد و گواهینامه‌های خود (نظیر: بارنامه، اسناد حمل دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای، گواهینامه‌های کالا، کشور مبدا/ مقصد، گمرکی، بیمه و غیره) را به صورت لحظه‌ای و دقیق طراحی، ویرایش، تایید، ذخیره، ارسال و دریافت کنند.

سیستم ارتباط با مشتریان:

استفاده از یک سیستم ارتباط با مشتریان، می تواند میزان رضایت آن ها ار افزایش داده و خدمات مورد نظر مشتریان (نظیر ثبت نام، پشتیبانی، پیگیری سفارشات و پرداخت، رهگیری مرسولات درخواست پشتیبانی، ارائه بازخورد و نظرسنجی و غیره) را ارائه دهد.

سیستم گزارشات:

از سیستم گزارشات برای جمع‌آوری، تحلیل و نمایش داده‌های مربوط به عملکرد شرکت (نظیر: گزارشات بازرگانی، مالی، عملیاتی، بازاریابی، فروش، رضایت مشتریان، رقابت و غیره) استفاده می‌شود.

سیستم مالی و حسابداری:

سیستم مالی و حسابداری برای انجام دقیق و به روز شده عملیات مالی (نظیر ثبت و صدور صورتحساب‌ها و دستور پرداخت‌ها با هر نوع ارزی، بررسی سود و زیان پیش‌بینی‌شده و محقق‌شده، تعریف سقف اعتبار مالی و سقف بدهی برای مشتریان و غیره) کاربرد دارد.

همانگونه که متوجه شدید، نرم‌افزار مدیریت حمل و نقل بین المللی، یک ابزار قدرتمند و کارآمد برای افزایش بهینه سازی عملکرد و تسخیر بازار است. می‌توان با استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت حمل و نقل بین المللی، علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، فرآیندهای عملیاتی، مالی، بازاریابی و فروش را بصورت خودکار، هوشمند و یکپارچه انجام داد. از بروز دوباره‌کاری‌ها و خطاهای انسانی جلوگیری کنید و رضایت مشتریانتان را افزایش دهید..

شرکت مهندسی نرم‌افزار سباسیستم، توانسته با بهره گیری از تکنولوژی‌های مختلف و با مطالعه و شناخت دقیق از صنعت حمل و نقل بین‌المللی، راهکارهای متنوع و تخصصی را در اختیار شرکت‌های فعال در این حوزه قرار داده و فرآیندهای بازاریابی، مالی و عملیاتی آن‌ها را به صورت بهینه، پیاده‌سازی و مدیریت کند. اگر شما یک شرکت حمل و نقل بین المللی هستید و قصد دارید از یک نرم‌افزار مدیریت جامع حمل و نقل بین المللی استفاده کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با ما تماس بگیرید و یا از وبسایت ما بازدید کنید.