سباسیستم

مرحله اول: نیازسنجی و طراحی ایده ها

کلیه خواسته‌ها، انتظارات کارفرما و فرآیندهایی که در یک نرم افزار سفارشی باید پیاده سازی شود، در این مرحله مشخص و طراحی می‌شوند. لذا، در صورتیکه این مرحله به درستی و با دقت و صرف زمان کافی بررسی نگردد، صحت کارکرد و کارآیی نرم افزار سفارشی به درستی صورت نمی گیرد.

  • نیاز سنجی و اشتراک گذاری ایده ها

    افراد صاحب نظر، ایده‌ها و خواسته‌های خود از نرم‌افزار و سیستم ها را مشخص کرده‌ و تمامی مطالب مرتبط با کسب و کار و امکانات مدنظر، ایده‌ها و نظرات از جوانب و زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت موارد قابل پیاده‌سازی و کاربردی مشخص می‌شوند.

  • طراحی ایده ها

    پس از مشخص شدن خواسته‌ها و انتظارات کارفرما، تیم طراحی و برنامه نویسی شرکت کار خود را شروع می‌کند و اقدام به طراحی زیرساخت ها، بانک‌های اطلاعاتی، فیلدها، جداول و ارتباطات نموده تا بتواند بر اساس آن، کد نویسی، ساختار اصلی و ارتباطات مورد نیاز را پیاده سازی کند.

سباسیستم

مرحله دوم: پیاده سازی و ارزیابی ایده ها

پیاده سازی و ازیابی، بخشی از فرآیند تولید نرم افزارهای سفارشی است که در آن بر اساس معماری از قبل طراحی شده، کدنویسی و برنامه نویسی پروژه انجام می شود. در واقع در این مرحله، نیازهای مشتری تبدیل به کد شده و نرم افزار تولید خواهد شد.

  • پیاده سازی ایده ها

    در این مرحله، با توجه به ایده های نهایی مشتریان و با دقت هرچه تمام‌تر، تمامی جزئیات بررسی شده و نوع پیاده سازی نرم افزار را با توجه به کارکرد و ماهیت نرم افزار انتخاب و اقدام به برنامه نویسی نرم‌افزار و پیاده سازی ساختار اصلی آن می شود.

  • تست و ارزیابی ایده ها

    در این مرحله، صحت عملکرد بخش‌های مختلف نرم‌افزار، ارزیابی و تمام مشکلات و کاستی‌های احتمالی برطرف و مجددا تست خواهند شد. این مرحله تا زمانی‌که نرم افزار به عملکرد مطلوب نرسد، ادامه می‌یابد.

سباسیستم

مرحله سوم: استقرار، توسعه و آموزش

در این نقطه از چرخۀ حیات نرم افزار، تمرکز بر بازخورد کاربر در خصوص تنظیم دقیق محصول، پیکربندی نرم افزاری، نصب و نکات مربوط به استفاده از آن خواهد بود. استقرار و توسعه نرم افزار، باعث تکمیل و استفاده بهینه از آن می‌شود و راه رسیدن به اهداف نهایی را هموار و میسر می‌کند.

  • استقرار و توسعه

    پس از تست، ارزیابی و اتمام مراحل دیباگ و خطایابی، نرم افزار در محیط کار استقرار پیدا کرده و تمرکز بر تضمین کارکرد درست برای استفادۀ کاربران نهایی است. طبیعتا در این مرحله، ممکن است نیازهای جدیدی در نرم افزار احساس شده و به تکمیل، گسترش و توسعه آن پرداخته شود.

  • آموزش و پشتیبانی

    در این مرحله، آموزش و نحوه استفاده درست از نرم افزار و تمام توضیحات مرتبط با بخش‌های مختلف آن، بصورت کامل و دقیق به کارفرما ارائه می شود، اما این پایان کار نیست. با پشتیبانی مناسب، شما می توانید به آسانی نرم افزار خود را بروزرسانی کرده و اشکالات سیستمی خود را برطرف نمایید.

تماس با ما

شرکت مهندسی نرم افزار سبا رویاپردازان سیستم، سالیان متمادی است که با طراحی و تولید اتوماسیون های پیچیده سازمانی و سیستم های نوین نرم افزاری همچون اتوماسیون های تخصصی مطبوعات، آژانس های مسافرتی، کلینیک های پزشکی و سیستم های حمل و نقل بین المللی، پاسخگوی نیازهای تخصصی صنایع مختلف بوده است.

در صورت تمایل برای همکاری با سبا سیستم،  با ما در تماس باشید.