نرم‌افزار مدیریت اکسپرس و پست سریع چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فهرست مطالب

رشد استفاده از اینترنت و تکنولوژی‌های جدید، باعث شده تا امروزه صنایع و سازمان‌هایی که سهم از بازار، سهم از مشتری و مدیریت زمان، از مهم‌ترین شاخصه‌های رشد و توسعه آن هاست، به استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و سفارشی روی بیاورند و به راحتی و با سرعت بیشتر فرآیندهای کسب‌و‌کار خود را پیاده سازی کنند. حمل و نقل اکسپرس و پست سریع، یکی از حوزه های حمل و نقلی است که در آن سرعت، دقت و کیفیت در جابه‌جایی محموله‌ها، از اصلی‌ترین فاکتورهای موفقیت است. هر چقدر که کیفیت ارسال بالاتر و مدت زمان ثبت سفارش تا تحویل بار به مشتری کوتاه‌تر باشد، شرکت های پست سریع، رشد و توسعه بیشتری خواهند داشت.

با توجه به حجم گسترده فرآیندهای عملیاتی و خدماتی، حجم بالای مشتریان و محموله‌ها، پراکندگی جغرافیایی آنان و ابعاد بین‌المللی کار در صنعت پست سریع، شرکت‌های اکسپرس، نیازمند پردازش حجم فوق العاده زیادی از اطلاعات، همراه با دقت، کارایی، سرعت عمل بالا و پیگیری‌های مستمر هستند. بنابراین، امروزه عدم بهره گیری از یک نرم‌افزار مدیریت اکسپرس و پست سریع، بعضاً غیرممکن بوده و موجب افزایش موازی کاری کارکنان، کندی فرآیندهای کاری و ضرر و زیان‌های مالی گشته و امکان رشد، درآمدزایی و دستیابی به فرصت‌ها و بازارهای جدید را از بین خواهد برد.

نرم‌افزار مدیریت پست سریع، ابزارهای قدرتمندی هستند که به شرکت‌های اکسپرس و پست سریع این امکان را می‌دهند تا فرآیندهای خود را بهبود بخشند و بهره‌وری را افزایش دهند. استفاده از یک نرم افزار مدیریت پست سریع می‌تواند در مدیریت سفارشات، رهگیری بسته‌ها، برنامه‌ریزی مسیر حمل و نقل و ارائه گزارشات دقیق مدیریتی کمک کند.

برخی از مزایای استفاده از نرم‌افزار مدیریت پست سریع عبارتند از:

    • صرفه جویی در وقت و هزینه
    • افزایش بهره‌وری و عملکرد کارکنان
    • ساخت و شخصی‌سازی باشگاه مشتریان
    • جلوگیری از وقوع خسارات و کاهش خطای انسانی
    • آگاهی از آخرین وضعیت مرسوله در اپلیکیشن رهگیری آنلاین
    • یکپارچه‌سازی مکانیزم‌های پخش، انبار، مدیریت ورهگیری مرسولات
    • یکپارچه‌سازی فرآیندهای مالی، عملیاتی، بازاریابی، فروش و بازرگانی
    • کاهش چشمگیر زمان انجام فرآیندها، از سفارش تا تحویل کالا به مشتری

یک نرم‌افزار مدیریت پست سریع مجموعه ای از سیستم‌ها و زیرسسیتم‌های مختلفی است که هر یک از آن‌ها به انجام یک عمل خاص در زنجیره تأمین شرکت‌های اکسپرس و پست سریع کمک می‌کند. برخی از سیستم‌های رایج در یک نرم‌افزار مدیریت پست سریع شامل سیستم عملیاتی، سیستم انبار، سیستم رهگیری، سیستم پخش، سیستم مالی و حسابداری است.

سیستم عملیاتی

این سیستم به شرکت‌های اکسپرس و پست سریع کمک می‌کند تا فرآیندهای عملیاتی خود (نظیر: امکان استخراج گزارشات و ارائه API به سازمان تنظیم مقررات؛ مدیریت و رهگیری مرسولات از مبدا تا مقصد؛ مدیریت عملیات گمرکی و ارزیابی مرسولات؛ مدیریت قبض انبار و عملیات گمرکی؛ دسترسی آسان به خروجی‌های تخصصی گمرکی “EPL”؛ مدیریت حمل مرسوله‌های هوایی بصورت ترکیبی و مستقل و غیره) را به راحتی مدیریت کنند.

سیستم انبار

با استفاده از سیستم انبار فرآیندهای مربوطه (نظیر: مدیریت انبار در سطوح مختلف؛ مکان‌یابی و مدیریت ورود و خروج مرسوله به انبار؛ ایجاد و مدیریت بخش‌های «رزرو» و «بدون ظرفیت» در انبار؛ قابلیت گزارش گیری از ورود و خروج کالا و ظرفیت‌های خالی در انبار و غیره) به صورت لحظه‌ای و دقیق مدیریت خواهند شد.

سیستم رهگیری

با استفاده از سیستم رهگیری و خدمات منحصر بفرد آن، می‌توان آخرین وضعیت مرسوله را مشاهده کرد؛ رفرنس‌ها و بارنامه‌های صادر شده را جستجو کرد؛ آخرین اخبار و اطلاعات را بررسی کرد.

سیستم پخش

شرکت‌های اکسپرس و پست سریع می توانند با استفاده از سیستم پخش، فرآیندهای مربوط به واحد پخش خود (نظیر: مدیریت ناوگان پخش و جمع‌آوری مرسولات؛ برنامه‌ریزی حمل مرسولات و ارجاع به کارتابل پخش کنندگان؛ ارسال پیامک اطلاع‌رسانی از وضعیت مرسوله برای مشتریان؛ دریافت امضای دیجیتال مشتریان و غیره) را به صورت لحظه‌ای و دقیق مدیریت کنند.

سیستم مالی و حسابداری

این سیستم به شرکت‌های اکسپرس و پست سریع کمک می‌کند تا عملیات مالی خود (نظیر: ثبت، ضمیمه و بایگانی قراردادهای مشتریان و کارفرمایان؛ تسعیر و مدیریت نرخ تبادلات ارزی برای فرآیندهای چند ارزی؛ ثبت و صدور صورتحساب‌ها و دستور پرداخت‌ها با هر نوع ارزی؛ بررسی سود و زیان پیش‌بینی‌شده و محقق‌شده؛ تعریف سقف اعتبار مالی و سقف بدهی برای مشتریان و غیره) را به صورت دقیق و به روز انجام دهند.

نرم‌افزار مدیریت پست سریع، یک ابزار قدرتمند و کارآمد است که در اختیار شرکت‌های اکسپرس و پست سریع قرار دارد تا عملکرد خود را بهینه سازی کرده و بازار را تسخیر کنند. این شرکت‌ها، می‌توانند با استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت پست سریع، فرآیندها و خدمات خود را بهبود بخشیده، در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرده و رضایت مشتریان را بالا ببرند.

شرکت مهندسی نرم‌افزار سباسیستم، توانسته با بهره گیری از تکنولوژی‌های مختلف و با مطالعه و شناخت دقیق از صنعت حمل و نقل بین‌المللی و حوزه حمل و نقل اکسپرس و پست سریع، راهکارهای متنوع و تخصصی را در اختیار شرکت‌های فعال در این حوزه قرار داده و فرآیندهای پخش، رهگیری، انبار، بازاریابی، مالی و عملیاتی آن ها را به صورت بهینه، پیاده‌سازی و مدیریت کند. اگر شما یک شرکت اکسپرس و پست سریع هستید و قصد دارید از یک نرم‌افزار مدیریت پست سریع استفاده کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با ما تماس بگیرید و یا از وبسایت ما بازدید کنید.